søndag 30. mai 2010

Selskap i dukkestua




I dag har vi innviet dukkestua. Den ble egentlig påbegynt for to sommere siden, men det har vært så som så med fremdriften. Med et stort gammelt hus som stort sett behøver overhaling "all over" har ikke dukkestua (eller lekestua som svigermor sier; det er tross alt to gutter som skal bruke den og...) blitt prioritert. Men tuppeluremannen og den kjempesnille svigerfaren har gjort en kjempejobb med å bygge. Er stadig like overrasket over alt de kan og får til og føler meg veldig heldig som har to slike handymen til rådighet.



Den herlige Tuppelurejenta har ikke fått vært inn i dukkestau på mange dager mens jeg har malt gulv, hyller og benker, sydd gardiner og pyntet. Hun ble vill av gled over resultatet og det varmer et mamma hjerte. Den grønne fargen på gulvet er til å spise opp. Har alltid drømt om et grønnt gulv men ikke turt å ha det noen plass, så da grep jeg muligheten her.





En CD hylle fra en gammel TV reol er malt i en herlig lillafarge (den ser nesten blå ut her men er mye mer lavendel i virkeligheten). De skjønne små koppene er kjøpt på Nille for et par år side



Dette søte Snehvitbildet er kjøpt på et loppemarked i fjor sommer. Det minte meg sånn om mormor og jeg blir så glad av å se det. Det passer perfekt inn i det lille huset.


En sopp inspiret av Den Gode Feen i hvert vindu.



Og selvfølgelig måtte det feires med muffins som den kjekke Tuppelurejenta og vennene hennes laget.
Ser jeg har en jobb å gjøre med å lære meg å klippe og redigere bilder, men håper på snarlig forbedring :O)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...