mandag 31. mai 2010

Fargerike vimpler


Denne laget jeg i går kveld. Jeg jubler for meg selv hver gang jeg får gjort noe jeg har planlagt lenge. Den får nok plass i dukkestua eller kanskje den får pynte opp hagestua...? Kommer nok å lage flere for de er jo kjempefine til fest.








Etter å ha levert guttene på barnehagen dro jeg innom Jysk (her i byen er det begrensede valg når en vil kjøpe sytilbehør) og kjøpte elastisk tråd og orange tråd. Tuppelurejenta har nemlig bestilt denne buksedressen som skal sys av det gamle dynetrekket i bakgrunnen. Det er fra min barndom, men de siste årene har dynetrekket vært brukt som teltduk for ungene på hytta. Godt brukt fra før og utsatt for vær og vind i noen år har gjort at stoffet ikke er av det sterkeste. Har tenkt å prøve uansett så får jeg ta det som øvelse om det går helt galt!
Hun er ganske utålmodig, det er to uker siden hun ønsket seg dressen. "Er du ikke ferdig!" utrbrøt hun forskrekket i helga. "Kanskje jeg skal gjøre det selv, jeg vet hvordan det gjøres, bare ikke den strikk greia." Tro på seg selv har hun iallefall.
Jeg har ikke sydd med elastisk undertråd før så det skal jeg sette meg ned å prøve nå. Kjekt når alt er forklart slik som i Sikksakk boka.
Får absolutt ikke snudd dette bildet, så det får bare være på høykant. Ha en fin ukestart!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...