torsdag 20. januar 2011

Familieforsøkelse på gang

Vi skal få et nytt lite nurk i familien. Et lite liv som skal bringe oss uendelig mye glede og kos fremover. Og nei, jeg er ikke gravid....

Det er en av disse små sjarmisene som skal innlemmes i Solbaktunklanen. Er de ikke fantastisk søte!

Siden vår forrige hund Milka døde i august 2009 har Tuppeluremannen og Tuppelurejenta ønsket seg en ny hund. Jeg hadde jo også lyst på hund igjen, men så vel saken fra en litt annen side. Med et stort hus og tre barn syntes jeg at det var mer enn nok å ta seg av.
Men i sommer innså jeg at tiden kunne være inne for å vurdere hund. Det er jo veldig positivt for ungene å vokse opp med kjæledyr. Det gir dem en god venn og lærer dem både omsorg og ansvar.
Her er vår fine, snille hund Milka øverst, og under er en Irsk terrier fra samme oppdretter som valpen vår.

Valget fallt på Irsk terrier fra Ca-Miba, en litt mindre hund enn den vi hadde før som var en Airedale terrier. Den blir lettere for ungene å håndtere, også har Tuppeluremannen hatt en hund av samme rase før med god erfaring.

I dag har vært og besøkt disse små nøstene for andre gang. De er til å spise opp der de hopper og spretter og småbiter på alt. Spesielt virker det som om tær og fingre smaker spesielt godt :O)
Nå gleder vi oss veldig alle sammen til å hente valpen, og torsdag 3. februar blir den store dagen. Vi har ikke valgt ut hvilken det blir, men siden vi er førstemann til å hente hjem så får vi førstevalg uansett. Men en gutt blir det garantert:O)

Jeg har forresten fått meg sykrok! Jippi!
Tuppeluremannen vet virkelig å sette ting i sving. Når han får en ide er det ikke snakk om å vente til i morgen, så allerede tirsdag kveld var symaskina på sin nye plass....
Jeg skal ta bilder og bloggifisere i morgen mens det er dagslys:O)
God natt!

5 kommentarer:

  1. så herlig med valp i huset:) Vi har jo en svart Labrador, Kira, hun er 4 år nå:) Jeg har også lyst på valp, men resten av familien vil ikke.
    Så bra med sykrok, gleder meg til å se bilder derfra:)
    Lykke til med valpeforberedelser:) Du må vise oss det nye familiemedlemmet:)

    Fredagsklem fra Trine:)

    SvarSlett
  2. Så koselig at dere skal få en valp i hus :) Vi har bare katt vi da, men det er selskap i henne også ;) Jeg har vokst opp med hund , og det er veldig gøy .Gleder meg til å se syrommet ditt altså :)

    Ha en fin fredag :)
    Klemmer fra Janne

    SvarSlett
  3. Ååhh- så søte! Gratulerer med snarlig familieforøkelse. Sommeren 2009 fikk vi hund igjen, etter å ha ventet på at ungene skulle bli store nok til å få fullt "utbytte" av det (Dvs- store nok til at jeg kan få dem til å gå tur med hunden når det regner! He-he-he)

    Herre som vi gledet oss til å hente valpen vår!! Hele familien var spente og engasjerte. Det har selvsagt gått litt opp og ned siden da, det er jo litt jobb med en valp. Men vi koser oss som hundeeiere :-)

    Gleder meg til å høre mer! God helg!

    SvarSlett
  4. Gratulerer så mye!! (Ja, jeg trodde det var baby på vei;-)).
    Jeg har alltid ønsket meg hund, men synes det er for galt at den skal sitte her hjemme alene i leiligheten hele dagen mens jeg er på jobb... selv om de sikkert blir vant til det...
    Men jeg slutter IKKE å drømme! :-)

    Så utrolig praktisk med en mann som er så "snartenkt"! Sånt liker vi;-)
    Gleder meg til å se kroken!

    Ha en riktig god helg:-)

    Klem, Rosa

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...